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☆ Spaniard ☆

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I am Spaniard by birth . Raised between Spain and Italy. Currently residing in the USA. I love to connect with people of different cultures and paths of life. I speak, read and write six different languages. ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤ Lets see ... : dreamer, crazy, playful, wild, stubborn, romantic, adventurer, sweet, kind, funny, sensitive, tender, loving , proud, childish, cheerful, caring, joyful, sociable, passionate, in one word ..... "INCURABLE"!! I am a Daughter of the "KING of KINGS" I Been single by CHOICE, I rather be single than be lied, cheated & disrespected.

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Altamira Cave (Cantabria, Spain)





En el Paleolítico Superior, hace entre 18.000 y 14.000 años, la Cueva de Altamira estuvo habitada por poblaciones de Homo sapiens sapiens. La cueva se encuentra situada en la parte alta de una de las suaves colinas que rodean el valle donde se asienta actualmente Santillana del Mar, en Cantabria.
La entrada de la cueva tenía una amplia boca de 20 metros de ancho y seis de alto, que daba acceso a un vestíbulo de unos 200 metros cuadrados. Este espacio era el lugar de habitación, estando iluminado por la luz del día. Aquí se realizaba la vida en torno a hogares, siendo un lugar lleno de actividad y objetos de uso cotidiano.
Sus pobladores vivían de la caza, la pesca, la recolección y el marisqueo. Vestían prendas muy diversas confeccionadas con pieles de animales, que les protegían del clima frío. Su indumentaria no se diferenciaba sustancialmente de la actual: pantalones, casacas, capuchas, chubasqueros, botas... Sus prendas se adornaban con colgantes y objetos de hueso, conchas o dientes.
Para su labor diaria, disponían de numerosos instrumentos en sílex, hueso y asta, especializados para cada uso como cuchillos, raspadores, punzones, arpones, azagayas, agujas, buriles, etc. El fuego de los hogares les proporcionaba luz y calor, les servía para ahuyentar las fieras y cocinar alimentos. Se iluminaban también con lámparas de tuétano: en un recipiente el tuétano servía como combustible y fibra vegetal como mecha.
El interior de la Cueva no estaba habitado. La cueva en total tiene un recorrido complejo de 270 metros y un trazado irregular a través de varias salas, todas ellas con pinturas y grabados paleolíticos. Se distinguen en ella cuatro partes: el Vestíbulo, la Sala de Polícromos, la Hoya y la Cola de Caballo. De todas las áreas, la Sala de Polícromoses la más llamativa, por albergar una de las mejores colecciones de arte rupestre del mundo. Esta sala fue considerada por Breuil la Capilla Sixtina del Arte Paleolítico y donde se localizan los famosos bisontes.
En esta sala se conservan bisontes, caballos, ciervos, manos, antropomorfos y signos, pintados y grabados, de los periodos solutrense y magdaleniense. Las pinturas y grabados están situados en el techo de la sala, cuya altura oscila entre 0,70 y 2 metros. Para confeccionarlos, primero se grababan y dibujaban con carbón el contorno exterior y algunos detalles anatómicos. A continuación, se aplicaba el color rojizo de relleno.
Sobre esta masa cromática, se realizaban raspados para separar planos y dar relieve a la anatomía. El empleo del relieve natural y la textura de la piedra ayudan a dar realismo a la figura. Mucho se ha elucubrado acerca del sentido de las pinturas.
Los especialistas consideran que son manifestaciones de alto valor simbólico, pudiendo servir como figuras totémicas, elementos propiciatorios o ritos de fecundidad, entre otras teorías. Actualmente se piensa que, al tratarse de una manifestación cultural tan extendida en el tiempo y el espacio, es difícil hacer una sola lectura sobre el sentido y significado de estas figuras.
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La cueva de Altamira está situada en las proximidades de Santillana del Mar, Cantabria (España).
En ella se conserva uno de los ciclos pictóricos más importantes de la Prehistoria. Pertenece a los períodos Magdaleniense y Solutrense, dentro del Paleolítico Superior.
Su estilo artístico constituye la denominada escuela franco-cantábrica, caracterizada por el realismo de las figuras representadas.Las pinturas de Altamira, descubiertas en 1879, suponen el primer conjunto pictórico prehistórico de gran extensión conocido en el momento.
Tal descubrimiento determina que el estudio de la cueva y su reconocimiento levante toda una polémica respecto a los planteamientos aceptados en la ciencia prehistórica del momento.El realismo de sus escenas provocó, al principio, un debate en torno a su autenticidad.
Su reconocimiento como una obra artística realizada por hombres del Paleolítico supone un largo proceso en el que, también, se van a ir definiendo los estudios sobre la Prehistoria.





On a summer's day in 1879, an amateur anthropologist and his eight-year old daughter were exploring the area around Santillana del Mar, when they came across an opening to a cave.

It had been exposed a few years previously by a landslide provoked by heavy rains. A hunter had chanced upon it the year before, but finding no bears or wolves, he continued on his way.

Intrigued, father and daughter lit their charcoal lamps and climbed in through the entrance. As the anthropologist scoured the floor for bones and arrowheads his daughter looked up to the cave's ceiling and exclaimed, "Look Dad, they're cows! ( Mira, Papá, son bueyes )" .

What they saw now forms part of Spanish and World culture.

The Altamira site is one of the greatest collections of cave paintings ever discovered. One critic called the cave the "Sistine Chapel of the Quaternary". The paintings of bison, red deer, boar and horses date from 14,000 years ago, and were saved from the ravages of time and erosion by an earlier landslide, which left them entombed and protected.

Experts were amazed at the life-like details and something remarkably akin to perspective, supposedly "invented" during the Renaissance. The animals appear to come to life through the careful use of the uneven surface of the walls.

Everything is achieved with just three colours: ochre, red and black. In particular, the bisons of Altamira have become an essential element in Spanish iconography like Velazquez's Meninas and the roadside Toros of Osborne. A popular brand of cigarettes (bisonte) even sports a picture of one of the bisons on its packet.

At first the cave paintings were visited by a trickle of inquisitive locals, anthropologists and artists. On seeing them, Picasso famously proclaimed, ‘after Altamira, all is decadence'. A long line of great 20th century artists from Henry Moore to Miquel Barceló have been astonished and inspired by them. Miró, for instance, painted this work entitled Altamira in 1958. In an age of mass tourism, the trickle of visitors became a flood, and finally the cave was closed off to public access.

The carbon dioxide in the visitors' breath was coroding away the paint. What you now visit is a copy of the cave and a multimedia exhibition, which is what I intend to do this summer, although I believe that if you're not a famous artist or passing dignitary, and you are patient enough to wait for three years, you can still visit the cave itself, as they let 30 people in a day.

Of the animals in the paintings, according to one dodgy internet source the last Spanish bison was killed in 12th century Navarra. I have no idea if this is true. Wild ancestral horses also became extinct though the asturcon horse, which still clings on in some remote farms of Asturias, is thought to be genetically close. The boar and the red deer are of course still common.







Sobrevolando Cantabria: http://www.youtube.com/watch?v=zxqDvWBC60w


Description and translation: This beautiful video taken from a documentary about Cantabria didn't deserve the political objective given by servants of strange lands. Here is free of blemishes.

The text approximately means:

The land of continuous mountains and challenging cliffs .

The land of Sardinero, Laredo, Somorrostro (beaches and villages)and boundless beaches.

The land of the endless meadows and forests of oaks

and beaches and brave rivers .

The people who took care of their traditions and history.

The people who loved the sea.

The palace of wisdom. (The Palace of La Magdalena)

The whim of a genius. (El Capricho de Gaudí)

Towns to fall in love.

Don't you think it is worth fighting for all this?

We have the strength of land and sea,

the strength of villages and towns,

the strength of men and women.

We have the strength and we´ll fight for a free land.

CANTABRIA

Aditional Links :


CAVES IN SPAIN: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Caves_of_Spain


CAVES OF SPAIN: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Caves_of_Spain


ALTAMIRA CAVE: http://en.wikipedia.org/wiki/Altamira_(cave)


CUEVA DE ALTAMIRA: http://es.wikipedia.org/wiki/Cueva_de_Altamira


IBERIAN NATURE: http://www.iberianature.com/material/altamira.html


World Heritage Sites in Spain: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:World_Heritage_Sites_in_Spain

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